سؤالات متداول

حس مهر، پلتفرم تأمین مالی جمعی با هدف بشردوستانه است که به صورت غیر انتفاعی و به منظور ترویج سلامت و بهداشت در سطح کشور شکل گرفته و فعالیت می نماید. فعالیت اصلی حس مهر در قدم های زیر خلاصه می‌شود:

  • بیماران نیازمند از طریق مددکاری بیمارستان های دولتی شناسایی، ارزیابی و به حس مهر معرفی می‌شوند.
  • داستان نیازمندی هر بیمار برای حس مهر تعریف می‌شود.
  • حس مهر به پشتوانه حمایت مهریاران، پرداخت هزینه درمان را تعهد می‌کند
  • خدمات درمانی بیمار تکمیل می‌شود و هزینه درمانی آن مشخص می شود.
  • پس از بررسی‌های نهایی و تایید مدارک توسط تیم حس مهر، پرونده‌ای برای بیمار در حس مهر تشکیل می‌شود.
  • حس مهر، با کمک شما امکانی برای تأمین هزینه‌های درمانی بیمار فراهم می‌کند.
  • پس از تکمیل مبلغ مالی پرونده هر بیمار، گزارش مالی و بیمارستانی بیمار، در اختیار مهریاران عزیز قرار میگیرد.
  • پرداخت صد درصد مبالغ اهدایی مهریاران جهت هزینه درمان بیماران نیازمند بدون کسر کارمزد
  • انتقال مستقیم کمک های جمع آوری شده به بیمارستان ها پس از آنکه بیمار خدمت را از این مراکز دریافت کرده است
  • ایجاد امکان انتخاب پرونده بیمار
  • ایجاد شفافیت کامل از طریق گزارش دهی کامل به مهریاران
  • ایجاد امکان کمک به هر مبلغ دلخواه از 1000 تومان
  • کاهش هزینه های عملیاتی به واسطه حذف فرایند مددکاری و اتصال مهریاران به پرونده های شناسایی و ارزیابی شده در مددکاری های فعال بیمارستان های دولتی

پرونده های بیماران نیازمند توسط مددکاری های بیمارستان های دولتی شناسایی، ارزیابی و به حس مهر معرفی می شوند. پس از بررسی مدارک توسط تیم حس مهر و تطابق با شرایط از پیش تعیین شده، پرونده در حس مهر تایید و به منظور تامین مالی، بر روی سایت بارگذاری می شود.

حس مهر هزینه های مربوط به درمان از قبیل دارو، ازمایشگاه ، بستری و سایر پروسه درمانی بیماران نیازمند را در شرایط زیر پرداخت تایید میکند:

  • بیمار نیازمند در یکی از بیمارستان های دولتی بستری شده باشد. (نیاز درمانی واقعی و شیوه درمان شناسایی شده است)
  • نیازمندی بیمار به وسیله مددکاری ها ارزیابی و تایید شده است.
  • گزارش مددکاری بیمار توسط مددکار بیمارستان تهیه و در اختیار حس مهر قرار گرفته و تایید شده است.
  • حداکثر تخفیف‌های بیمارستانی جهت کاهش هزینه های پرونده اعمال شده است.
  • حداکثر خدمات بیمه‌ای(بجز برای اتباع مقیم در ایران و موارد استثنا و محدود بیماران ایرانی) اعمال شده است.
  • بیمار هنوز ترخیص نشده و در صورت پرداخت توسط حس مهر ترخیص می شود.
  • اسناد بیمارستانی بیمار توسط مددکاری بیمارستان های در اختیار تیم حس مهر قرار گرفته و تایید شده است.

دو راه برای کمک از طریق حس مهر وجود دارد:

  • حمایت از یک بیمار: یکی از بیماران را انتخاب کنید. هیچ محدودیتی در انتخاب بیمار وجود ندارد. داستان هر کدام را بخوانید و به هر‌کس که دوست دارید، مبلغ مورد نظر خود را از 1000 تومان تا هر‌چه‌قدر که در نظر دارید، پرداخت کنید.
  • حمایت فراگیر: یک مبلغ کلی کمک کنید. هرمبلغی که میخواهید را اهدا کنید. حس مهر این مبالغ را توسط سیستم خودکار خود بین پرونده های قدیمی که هنوز مبلغ مورد نیاز انها تکمیل نشده است، تقسیم میکند. میتوانید این حمایت خود را به صورت ماهانه تکرار کنید.

خیر. ۱۰۰٪ مبلغ پرداختی توسط مهریاران به پرونده‌های بیماران اختصاص می یابد.

  • حس مهر جهت تامین هزینه‌های عملیاتی خود اقدام به تامین آن به واسطه روشهای زیر می نماید:
  • گزینه اختیاری "کمک به حس مهر “ در سایت پیش بینی شده است که مهریاران عزیز در صورتی که تمایل داشته باشند در تداوم فعالیت حس مهر همراهی داشته باشند، می توانند مبلغی را بابت هزینه های عملیاتی و جاری حس مهر به دو طریق پرداخت نمایند:
  • در زمان اهدا مبلغ به بیماران نیازمند، گزینه کمک به حس مهر را انتخاب کنند.
  • گزینه کمک به حس مهر را از منوی بالای صفحات سایت در بخش "حس مهر" انتخاب کنند.
  • افراد خیر و یا موسسات میتوانند به منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود، به طور مستقل به حمایت حس مهر بپردازند.

در ابتدا توجه نمایید که به هر پرونده بیش از مبلغ مورد نیاز آن پرونده نمی توانید اهدا کنید، از طرفی دیگر.

  • تمامی پرداخت های حس مهر به حساب مستقیم بیمارستان های می باشد.
  • پس از تکمیل مبلغ مالی هر پرونده، صورت حساب بیمار، برگه ترخیص و گزارش مددکاری در حساب کاربری در اختیار مهریاران آن پرونده قرار می گیرد.
  • پس از تکمیل مبلغ مالی هر پرونده، فیش واریز حس مهر به آن بیمارستان، در اختیارکلیه کاربران سایت و نه تنها مهریاران ان پرونده، قرار می گیرد.
  • در نهایت میتوانید با برقراری تماس با مددکاری بیمارستان مورد نظر، از پرداخت حس مهر جهت درمان بیمار مورد نظر اطمینان حاصل نمایید

خیر، تنها تا سقف مبلغ مورد نیاز هر پرونده امکان واریز وجه برای آن پرونده وجود دارد.

حس مهر پنج نوع سند شفافیت در اختیار مهریاران خود می گذارد.

  • کانتر حس مهر در صفحه اصلی، لحظه به لحظه تغییرات سایت را برای کاربران عزیز نمایش میدهد.
  • فایل اکسل کلیه واریزی های حس مهر به بیمارستان های شامل تاریخ، مبلغ و ... برای هر پرونده از روز ابتدای فعالیت، به صورت روزانه به روز می شود و در صفحه اسناد شفافیت سایت، در اختیار کلیه کاربران قرار میگیرد.
  • گزارش عملکرد حس مهر به صورت ماهانه تهیه و در صفحه اسناد شفافیت سایت، در اختیار کلیه کاربران سایت قرار می گیرد.
  • پس از تکمیل مبلغ مالی هر پرونده، اسناد بیمارستانی پرونده شامل گزارش مددکاری، رسید بیمارستان و برگه ترخیص، در حساب کاربری در اختیار مهریاران آن پرونده خاص قرار میگیرد.
  • پس از تکمیل مبلغ مالی هر پرونده، سند مالی پرونده شامل فیش واریزی حس مهر به بیمارستان، توسط کلیه کاربران سایت و نه تنها مهریاران خاص آن پرونده قابل رویت می باشد
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • وارد بخش "بیماران کمک شده" شوید.
  • گزینه "مشاهده جزییات بیمار" را انتخاب کنید.
  • درصورتی که پرونده بیمار تکمیل شده باشد و لوگوی حمایت شد بر روی عکس قرارگرفته باشد، اسناد مالی و بیمارستانی بیمار در پایین صفحه و بعد از جدول زمانبندی قابل مشاهده است.
  • درصورتی که پرونده بیمار هنوز تکمیل نشده باشد، بایستی تا زمان تکمیل پرونده منتظر بمانید. قابل ذکر است که در زمان تکمیل پرونده، پیامک و ایمیل حاوی لینک صفحه پرونده مربوطه که دربردارنده اسناد است، برای شما ارسال میشود.

زمانیکه در بخش حمایت فراگیر مبلغ مورد نظر خود را اهدا میکنید، سیستم اتوماتیک سایت حس مهر این مبلغ را به ترتیب به پرونده های قدیمی تا جدید تخصیص میدهد. ازآنجاییکه به هر پرونده بیش از میلغ مورد نیاز آن پرونده نمیتوان اهدا کرد، سیستم حس مهر در زمانی در حدود دو ساعت، مبلغ حمایت فراگیر اهدایی شما را به مرور به پرونده ها تخصیص میدهد تا با واریزی های سایرین برای پرونده های خاص تداخل نداشته باشد و بیش از مبلغ مورد نیاز به هر پرونده اختصاص داده نشود

به جهت رعایت و حفظ حقوق بیماران، امکان درج عکس واقعی، نام خانوادگی و مشخصات هویتی بیمار بر روی بستر اینترنت و پلتفرم حس مهر مقدور نمی باشد. درصورت نیاز میتوانید با حس مهر تماس بگیرید و مستندات بیمار مورد نظر خود را که به آن کمک نموده اید را با اطلاعات کامل هویتی به صورت شخصی دریافت نمایید و با بخش مددکاری بیمارستان های مربوطه نیز چک کنید.

  • آنلاین: از طریق درگاه سایت
  • کارت به کارت: به زودی این خدمت اضافه خواهد شد

پیامک های بخش ورود کاربران حس مهر به صورت بین المللی فعال می باشد، به نحوی که ایرانیان عزیز مقیم خارج از ایران میتوانند در صورت داشتن کارت های عضو شتاب، از بیماران حس مهر حمایت کنند .ما در تلاشیم که هرچه سریعتر راهکارهای انتقال پول دیگری نیز برای این عزیزان فراهم کنیم.

بیمار بایستی از مرکز درمانی در یک تاریخ مشخص مرخص شود و تا قبل از تاریخ ترخیص هنوز هزینه دقیق تعیین نشده است و همچنین نگهداری بیماران عزیز در بیمارستان بیش از زمان لازم به دلایلی مانند آزرده شدن بیمار، تحمیل هزینه های غیر ضروری و کم بودن ظرفیت مراکز درمانی، مقدور نمی باشد. از طرف دیگر باتوجه به اینکه حس مهر یک مجموعه تازه تاسیس است، در بسیاری از موارد فرصت کافی جهت تامین مبلغ مورد نیاز از زمان اعلام ترخیص تا واریز پول به صورت آنلاین وجود ندارد، حس مهر دو راهکار برای پر کردن فاصله زمانی ترخیص بیماران و تامین هزینه درمان آنها در نظر گرفته است:

  • حس مهر با مددکاری بیمارستان ها توافق کرده است که در زمان ترخیص، بیمار به اعتبار حس مهر ترخیص گردد و با فاصله زمانی وجه مورد نیاز از طریق پلتفرم حس مهر، به بیمارستان منتقل گردد.
  • درصورتی که همچنان سرعت جمع آوری مبلغ مورد نیاز کمتر از مهلت دریافتی از مددکاری ها باشد، حس مهر صندوق اضطراری را با حمایت چند خیر بزرگوار تشکیل داده که در این شرایط مبالغ مورد نیاز جهت ترخیص فوری از این محل تامین میگردد و پس از تکمیل مبلغ پرونده این وجه جایگزین می شود.

به همین علت مواردی پیش خواهد آمد که تاریخ ترخیص و فیش واریزی قبل از تاریخ تکمیل پرونده می باشد. به امید روزی که با گسترش تعداد حامیان، روند کمک رسانی، پرداخت و ترخیص بصورت یکپارچه و آنلاین صورت گیرد و نیازی به صندوق اضطراری احساس نشود.

  • پرونده در جریان: پرونده ای است که مبلغ مورد نیاز آن هنوز تامین نشده است.
  • پرونده پرداخت شده: پرونده ای است که مبلغ مورد نیاز آن تامین شده است و در پروسه واریز مبلغ به بیمارستان های و دریافت و بارگذاری اسناد مالی و بیمارستانی می باشد.
  • پرونده حمایت شده: پرونده ای است که مبلغ مورد نیاز آن تامین شده، وجه به بیمارستان منتقل شده و کلیه اسناد مالی و بیمارستانی پرونده بر روی سایت بارگذاری شده است. اسناد بیمارستانی این پرونده ها توسط مهریارانی که از این پرونده حمایت کرده اند در حساب کاربریشان قابل مشاهده و فیش واریزی حس مهر به بیمارستان مورد نظر برای کلیه کاربران در صفحه هر پرونده قابل رویت می باشد
  • حمایت از بیماران نیازمند
  • معرفی حس مهر و پرونده ها را در شبکه های اجتماعی
  • حمایت مالی هزینه های عملیاتی و جاری حس مهر در بخش کمک به حس مهر
  • فعالیت به عنوان نیروی داوطلب

اگر مایل هستید تا بخشی از زمان و انرژی تان را برای یاری حس مهر صرف کنید، در قسمت تماس با ما در سایت، با ما ارتباط برقرار کنید. ما بعد از آگاهی یافتن از توانایی ها و شرایط شما برای همکاری با شما برنامه ریزی می کنیم. حس مهر از هرگونه همکاری که سبب رشد آن شود استقبال می کند.

در شرایط زیر میتوانید درخواست دریافت مبلغ را نمایید:

  • ایمیلی به آدرس Info@hesemehr.ir بفرستید و موارد زیر را در آن قید نمایید.
  • در بخش موضوع ایمیل، درخواست برگشت پول ذکر شود.
  • ذکر نام و نام خانوادگی واریز کننده مبلغ (درصورتی که نام واریز کننده مبلغ که شماره حساب به نام ایشان است با دارنده حساب کاربری در حس مهر متفاوت است، این موضوع و نام و نام خانوادگی هر دو نفر در ایمیل قید گردد.)
  • شرح اتفاق و ذکر علت و مبلغ درخواستی جهت برگرداندن
  • ذکر مشخصات واریز شامل تاریخ، ساعت، مبلغ، کدپیگیری و بخش واریزی (حمایت فراگیر، حمایت از یک بیمار و یا حمایت از حس مهر)
  • ذکر شماره موبایل مربوط به حساب کاربری در حس مهر
  • ذکر شماره کارت (این شماره کارت بایستی با شماره کارتی که پول از طریق آن واریز شده است تطابق داشته باشد.)
  • درخواست برگشت پول بایستی حداکثر تا 24 ساعت پس از واریز به حس مهر، ارسال گردد. در غیر اینصورت غیرقابل برگشت می باشد.
  • تصویر کارت ملی صاحب حساب به پیوست این نامه ارسال گردد.
  • نامه در واحد مربوطه در حس مهر ظرف یک روز کاری بررسی و درصورت تایید کلیه اطلاعات، مبلغ مورد نظر ظرف مدت دو روز کاری به حساب واریز کننده برگردانده می شود.
  • قابل ذکر است که این مبلغ تنها به شماره کارتی برگردانده میشود که واریز اولیه از طریق آن انجام شده است.